Avbryt

Kontonr Bankgiro 625-5699
Senior Herrar

Om Sandhems IF

Sandhems IF är en idrottsförening verksam i Sandhem, Mullsjö Kommun.
Vi har ett rikt idrottsliv som bl.a. innefattar fotboll, innebandy, skidor, löpning, barngympa och cirkelträning.
Dock bedriver vi endast tävlingsverksamhet inom fotbollen.
Vi har en idrottsplats, belägen mitt i byn, innehållande 2 st 11-mannaplaner och 1st 7-mannaplan.
All skötsel av våra byggnader/grönområden sköts ideellt och med god hjälp av kommunens anläggningbidrag.
Bevattningen under vår/sommar tas ur kanalen som rinner utmed 7-mannaplanen och anmälan för Vattenverksamhet finns hos Länsstyrelsen Jönköpings län.
Allra nyast är Mountainbikebanan som finns belägen vid motionscentralen/elljusspåret. Detta är i sin tur beläget invid infartsvägen till samhället, den s k ”3kilometarn”.
I vår ägo finns även den gamla anrika festplatsen Ekåsen. Där bedriver föreningen numera drive-in bingo under 12 måndagar från maj till augusti, Sandhems Marknad är även den placerad på nämnda gamla festplats.
Mycket mera finns säkert att nämna om vår lilla förening men det får vi uppdatera löpande.