• Första U-lagsmatchen

    Ett litet kortare referat denna gången, men igår spelade vi årets första U-lagsmatch, en match vi till slut vinner med 3-1 mot Vartofta. Vi saknade inte chanser och hade det inte varit för en storspelade hemma målvakt hade vi avgjort matchen redan i den första halvleken. Men märkligt nog vill inte bollen in utan vi gör inte målen förrän sista 10 min och vinner som sagt med 3-1. Målskyttar: Emil, Albin och Alex. Senior Herrar 9 maj 2024 0kommentarer
  • Vårstäd på Ekåsen

    Lördag 11 Maj startar vi klockan 9 Medtag räfsor och ett gott humör ! Välkomna ! Sandhems IF 7 maj 2024 0kommentarer
  • Seger mot Vreten

    Söndagens bortamatch mot Vreten slutade i seger med 4-1. Gräsmattan i Vreten var fin men rejält gropigt på sina ställen vilket inte bjöd inte in till något vidare vackert spel i inledningen av matchen. Det blev istället mycket längre bollar från båda lagen, och det var inga större farligheter som skapades heller. Vi kommer ändå in i matchen mycket bättre efter halva halvleken och får bättre koll på hemmalagets extremt långa utsparkar från målvakten. Det var så hemmalaget skapade sina lägen, utöver dom lägena vi bjud på när vi ändå försökte oss på att rulla lite boll. Vi skapar ett gäng farligheter som dock inte resulterar i några mål. Men första målet kommer strax innan paus då Emil påpassligt är framme först på en retur efter en frispark från Albin. Det blir inga fler mål utan 0-1 står sig halvleken ut. Andra halvlek är mycket bättre från våran sida och det dröjer inte mer än 5 min innan Fredrik utökar till 2-0 genom fint förarbete från Emil. Bara minuter efter målet så kommer hemmalaget upp i deras första riktiga anfall och lyckas få in en reducering till 2-1. Men efter detta så är det i princip bara ett lag på planen och vi radar upp läge efter läge. Olof gör 3-1 efter timmen spelad efter fint kombinationsspel och Albin 4-1 med 5 min kvar av matchen, återigen efter ett väldigt fint anfall! Däremellan har vi flera farligheter med bl.a. stolpskott och några halvfrilägen som vi bränner. Inga fler mål utan matchen slutar 4-1! Andra halvlek är inget snack om saken och hemmalaget har inte så många fler skott mot mål utöver målet, vilket gör att Warström i mål har en relativt lugn afton. Bortser man från första 20 min av matchen innan vi kom in i det, så är det en bra och väl genomförd match från vår sida då vi ändå får till fint spel emellanåt. Vi skapar väldigt många chanser denna matchen också, vilket är kul att se trots en matta som inte var optimal! Nu på fredag är det hemmamatch igen när Vartofta kommer på besök till Idrottsparken! Fiket är öppet som vanligt och det är frivilligt inträde! Hoppas vi ses! Senior Herrar 6 maj 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter